Friday 27 July 2012

KERJA CONVERT CASING HOUSING ACER ASPIRE 4736z DARI ACER ASPIRE 4935




MASALAH
Masalah Laptop ACER ASPIRE 4736z  ni, Casing Housing telah pecah sebab terjatuh.Bahagian yang rosak, adalah casing bawah, casing atas serta cover power-on button.












SOLUTION
Masalah untuk Casing Housing Laptop pecah ini, boleh dibaiki tanpa menukar dengan housing yang baru, tetapi mengambil masa yang agak lama dan kerjanya leceh.

Cara lain yang mudah serta cepat, adalah dengan penukaran Housing Laptop yang sama model.Tetapi untuk cara ini,  stock Laptop ganti  available kena ada.Jika tidak, mungkin agak sukar untuk cepat tukar.Harga juga menjadi masalah yang utama.Kebiasaannya, Kedai akan charge kos rm300 keatas jika banya parts Laptop perlu ditukar.

Untuk masalah Laptop ACER ASPIRE 4736z  ini, owner nak cepat, sebelum dia jumpa aku, dia dah tanya beberapa kedai, semuanya quote rm400 keatas untuk tukar Housing Laptop ini.

Kebetulan aku ada stock available Laptop ACER ASPIRE 4935  yang  mempunyai cover bawah yang sama tapi cover atas , keyboard serta cover power button yang berlainan.Kedua -dua model tersebut boleh di swap dengan sedikit modifikasi.

Cuci Kipas HeatSink Laptop



Kerja-Kerja Convert Laptop 4736z Siap

Laptop siap tukar Housing cover dalam masa 3jam dan berkeadaan baik.Jika berminat nak baiki  masalah pada Laptop/PC , boleh hubungi 0122411959/hafizam.




0 comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...