Monday 26 March 2012

BAIKI ACER ASPIRE 4736G AUTO POWER OFF MASA LOADING WINDOWS

MASALAH

Masalah laptop ACER ASPIRE 4736G  ni adalah, auto POWER (OFF) masa tengah loading nak masuk windowstapi jika buka BIOS masalah tu tiada.Kawasan soket power jack aku telah check, untuk confirmkan power soket tak longgar.
SOLUTION
Jadi aku pun buat checking pada komponen di motherboard, didapati 1 komponen yang bekalkan dan stabilkan voltage untuk Processor telah fail. 

Masalah ini juga biasa terjadi pada model Acer Aspire 4736Z / 4935 /4937G.
Kipas serta heatsink laptop juga telah diservis dan dicuci.Laptop berkeadaan baik.Jika berminat nak baiki Laptop/PC , boleh hubungi 0122411959 

19 comments:

Zulkifli Zain said...

salam boss, sebijik mcm aku punye problem...
brape kos baiki masalah nih boss?
kat mana kedai?

HAFIZAM said...

Salam, Zulkifli Zain , kos baiki rm100-150. Boleh jumpa saya diseksyen 1, wangsa maju.Call-sms saya di 0122411959

Anonymous said...

area kota bharu xde ke?

Anonymous said...

Bro... im having same problem .... sure boleh fix ke ? i dah ade laptop ni 2 year xder prob , tapi sekarang autoshutdown la... pening betul..... you already fix your one ke ? is the problem repeating?

HAFIZAM said...

Hi, Anonymous, setakat ini saya dah repair 20 biji Laptop yang bermasalah yang sama semenjak dari tahun 2011 lagi.

Untuk masalah repeat balik, kemungkinan perlu masa 2-3 tahun, kerana komponen yang ditukar ini ada Life time working hours dan beberapa sebab yang boleh menyebabkan dia fail.

Call/sms saya jika nak jumpa di 0122411959.

Anonymous said...

assalamualaikum bos.....kalau saya dari sarawak dapat tak saya atur kt bos.....laptop saya ada masalah yang sama...laptop automatic shutdown msa dkt safe mode dan start window normally...blom msok window lagi dh shutdown.........apa masalah itu mcm bos?

HAFIZAM said...

Salam, boleh je pos atau courier pada saya ke Wangsa Maju, KL.Sms/call saya di 0122411959 jika berminat nak baiki.Tq

Anonymous said...

Asalam boss.. Nak tnye sket, adakah masalah pada graphic cipset juga antara penyebab laptop menjadi auto shutdown.. saya juga mengalami masalah yg sama seperti ni.. ada kedai komputer cakap masalah ni disebabkan oleh chipset graphic..

Anonymous said...

kirenye ni ac power jack ke yang rosak??

Anonymous said...

Salam bro..saya ada prob yang sama..mula2 tukar hard disc,epas tu tukar motherboard pulak..sbb mula2 jadi susah nak shutdown,die suruh force shutdown..lama2 trus auto shutdown..pg kedai dia cakap motheroard pulakk

Anonymous said...

Salam bro, laptop sy Compaq CQ42...maslaahnya kita on, keluar logo COMPAQ, terus Shutdown,pening ni...masalh yang sama ke? berapa KOS BAIKI??

Anonymous said...

salam bro,laptop acer 4736G sama problem auto shutdown masa loading windows...kedat ada kat mana ye sbab saya datang untuk repair terus

HAFIZAM said...

Salam, Anonymous , boleh jumpa saya di area seksyen 1, wangsa maju, dekat jusco alpha angle.Call/sms 0122411959 untuk jumpq.TQ

Unknown said...

Brape lme bley siap?

Nazri Blog said...

Bro Hafizam, your work on my laptop is superb. You fixed it in one day and my laptop works like new now. Thanks. - Nazri, Shah Alam.

wanpzee said...

Assalamualaikum bro. Nak tanya...labtop Acer 4736Z bila ON mcam tak function...blank screen. LED HDD pun tak nyala & bila plug thumb drive pun tak baca... adakaha masalah MOBO???

HAFIZAM said...

Salam wanpzee, sila whatsapp ke 0122411959 untuk penerangan lanjut masalah laptop

Unknown said...

Alahamdulillah...laptop acer 4736G saya dah tidor almost 1 year...akhirnya diselesaikan juga oleh saudara hafizam...Thanks..Jazakallah..

Hamba Allah said...

Assalamua’laikum.. masih boleh baiki laptop model ni ke?

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...