Tuesday 20 December 2011

TIPS HACK MASALAH LUPA PASSWORD WINDOWS


Korang pernah ada masalah lupa password tak? macamana nak buat untuk reset/buang masalah password pada windows ni!


Aku selalu kena masalah ni, bila custemer terlupa password Windows tak kira la  pakai WinXP atau Vista, 7 . Biasa lah, kadang-kadang manusia selalu lupa, nak lagi Laptop/Komputer tu dah lama rosak..


Kenapa password untuk buka windows ini perlu?, sebab untuk memudahkan technician untuk backup dan test kerosakkan/functional  hardware pada Laptop/Komputer atau sistem windows.


Disini aku nak kongsikan satu utiliti (Offline NT Password & Registry Editor) yang boleh digunakan untuk membuang password admin Windows 7. Tak kira lah apa version nya pun korang boleh cubanya. Setakat hari ini masih berkesanlah, tak taulah jikalau Microsoft nak blok maka mereka boleh ubah kedudukan password Windows 7 untuk keluaran yang baru.


Korang boleh download  software dalam bentuk ISO iaitu Hiren Boot CD sebuah utiliti berasaskan LiveCD.File ISO ini agak besar (200mb) dan memerlukan masa untuk lengkap download jika line internet lambat. Sesudah download korang bolehlah gunakan program burner seperti NERO untuk “burn image to cd”. Setelah selesai menjadi cd maka bootkan komputer yang hendak di buang password itu dan run Hiren Boot CD dan pilihlah  Offline NT Password & Registry Editor


CRACK PASSWORD 



PASSWORD WINDOWS DAH CRACK DAN DIBUANG

MASALAH

Masalah Laptop HP PAVILION DV6000  ini adalah blankscreen disebabkan GPU nvidia bermasalah overheating.


Jadi aku pun, buka dan baiki chipset nvidia yang problem tu . Bila dah siap repair, windows ada password pulak, tanya owner, apa password dia, dia bagi list password (list tu agak banyak, tapi semua tak boleh guna), aku dah pening, takkan nak format balik windows ni Laptop ni, dah 2 kali kerja, last-last sekali aku crack dan reset password pakai Offline NT Password & Registry Editor  tu.Siapa-siapa yang berminat nak repair boleh hubungi  aku di no 012-2411959 



2 comments:

Anonymous said...

assalam..untuk netbook pula bagaimana caranya..adakah cara untuk boot menggunakan thumbdrive..

HAFIZAM said...

Salam, untuk netbook, cara paling senang upload utility offline nt password remover.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...