Monday 19 December 2011

POSLAJU / COURIER UNTUK BAIK PULIH LAPTOP ANDA



Korang rasa perkhidmatan servis Laptop/Notebook kat tempat tinggal korang memuaskan atau tidak dari segi harga dan kualiti servis.Jadi entry ini, aku tujukan khas buat pembaca blog aku yang tinggal jauh dari Kuala Lumpur atau Selangor yang ingin menggunakan perkhidmatan aku untuk baiki Laptop/notebook/netbook.

Jika  korang berminat untuk menggunakan perkhidmatan aku, tapi tinggal jauh dari area yang aku sebutkan tadi , misalnya Sabah, Sarawak, Kelantan, Perlis, Terengganu atau kawasan yang terpencil dan kawasan tempat tinggal korang tiada atau servis-baik pulih pada pendapat korang mahal dan kurang memuaskan, korang boleh menggunakan perkhidmatan POSLAJU atau Courier yang korang percayai terus kepada alamat aku (sila email atau mesej untuk alamat) atau hantar kepada saudara korang yang ada tinggal di KL.

Di bawah ni, adalah contoh, bagaimana custemer aku baiki Laptopnya melalui penghantaran POSLAJU kerana ditempat tinggal tiada pembaik pulih-servis yang boleh membaiki Laptopnya.

PROBLEM :ACER ASPIRE 4315 TAK BOLEH POWER ON DAN ADAPTER BLINKING

MASALAH
Owner Laptop Acer Aspire 4315  berada di Terengganu, dan owner pernah cuba hantar untuk  baiki Laptop ni di sekitar tempat tinggalnya, tapi gagal untuk dibaiki, jadi owner telah approach aku untuk baiki Laptop ini dan dia Poslaju Laptop dari Terengganu.

Masalah Laptop  ni adalah tak boleh power on , kerana disebabkan kemungkinan terkena petir  .Apabila jack dari power adapter charger Laptop disambung ke Laptop, Led power charger berkelip-kelip(blinking) continuously dan Laptop akan berkeadaan begitu dan masih tak boleh power on pada start suis . Laptop LCD blank screen (tidak keluar apa-apa)-keadaan Laptop ini menunjukkan ada komponen di motherboard telah short.

BAIK PULIH SIAP: 


TESTING 1
TESTING 2
LAPTOP SIAP DIBAIKI



2 comments:

Am said...

Bagus idea ni.

Anonymous said...

salam..nak tanya, kalau laptop Compaq Presario C700 rosak LCD (line belang2)berape ya charge.. (nurainmohd@yahoo.com)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...