Thursday 2 June 2011

REPAIR NETBOOK

Aku tengah, pening (baik pulih Laptop kadang-kadang jadi (dibaik pulih) dan kadang tak jadi, memang menguji kesabaran).Keadaan macamni biasa berlaku dan kadang-kadang memang tak dapat dielakkan.Sifat yang perlu !st ada pada seorang tukang repair adalah sabar dan teliti. 
Aku ada terima 1 netbook dari custemer.Masalah netbook ni, boleh power on , tapi LCD blankscreen.Aku service motherboard netbook ni, mula-mula dia boleh power-on dan LCD keluar display.aku pun pasang balik housing netbook.Aku test balik, masalah lain pulak timbul, LCD backlight pulak mati.








LCD Netbook Dibuka Untuk Mengenal Pasti Kerosakkan 

Post ni akan aku sambung kerana masa tak mengizinkan  dan baik pulih ini belum ada penyelesaian lagi, tapi yang pasti bukan kerosakkan pada LCD netbook tapi pada motherboard netbook tersebut.Untuk repair boleh hubungi aku Hafizam 0122411959

0 comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...