Thursday 2 December 2010

DIY TOOL UNTUK PEMBAIKAN LAPTOP/KOMPUTER - BAIKI SOLDER SUCKER

BAIKI SOLDER SUCKER 



MASALAH:

Baru-baru ni Solder Sucker aku rosak.Tool ni banyak jasa pada aku.Aku beli masa tahun 96, masa tu harga dalam rm40.Agak mahal untuk budak Sekolah Menengah.Tapi aku kumpul duit untuk beli.Rasa-rasa nak buang ke tool ni dan beli baru..........boleh baiki lagi ke agaknya sebab dah patah kat vital part plastik pegang spring sucker.

SOLUTION :

Kalau gam kuat, gam gajah, epoxy sahaja, repair memang tak jadi sebab spring sucker sangat anjal.Jadi aku pikir macamana penyelesaian yang terbaik dan aku dapat penyelesaiannya dengan tebuk plastik part antara yang patah dan masukkan mata drill yang rosak antara keduanya + gamkan dengan epoxy

BARANG-BARANG YANG DIPERLUKAN:
1. EPOXY RESIN
2. MINI ELEKTRIK DRILL
3. SAND PAPER
4. JARUM ATAU MATA DRILL YANG DAH PATAH
5. SCREW DRIVER

PENGAJARAN:

Setiap benda yang rosak atau sakit boleh dibaiki jika kita gunakan akal kita.Jangan buang benda yang rosak, cuba fikir untuk baiki terlebih dahulu.


0 comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...