Wednesday 27 January 2010

DELL LATITUDE D510 TIBA-TIBA KELUAR BLUE SCREEN ERROR MESEJ


11 Jan 2010

Hari ni tiba-tiba laptop Dell Latitude D510 aku keluar Blue screen error.Alamak apahal pulak laptop aku ni,tak pernah laptop ni rosak atau keluar blue screen selama aku pakai.Selalunya kalau keluar blue screen ni apabila windows system file corrupt atau install driver yang tak ngam dengan system laptop.Jadi aku check hardware laptop dulu,malasla aku kalau betul system dah corrupt,kena reinstall windows balik.atau format balik laptop.Jadi aku bukak casing laptop dan check tengok cpu,rupanya banyak habuk(menghalang perjalanan kipas).Jadi aku pun bersihkanla habuk-habuk tu dan aku letak thermal paste baru(yang lama dah keras).Lepas aku dah puas hati aku pasang balik laptop dan terus ok.Siapa-siapa yang berminat nak baiki laptop boleh hubungi no 012-2411959

0 comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...